Volg ons op

Subaru – De caravan trekker – Aandrijf systeem

 

Subaru dealer Koenen’s Autobedrijf Echt / Limburg informeert u graag m.b.t.
caravan trekken / aandrijf systeem:Button_Startpagina

Wij informeren u graag over de kwaliteiten die Subaru u, bij het caravan trekken, kan bieden.
Om u met betrekking tot de specifieke caravan trekker aspecten goed te kunnen informeren werken wij samen met Caravantrekker.nl. Wij maken gebruik van hun expertise en citeren uit hun website www.caravantrekker.nl.

Citaat – Caravantrekker.nl

Aandrijving

De meeste auto’s hebben voorwielaandrijving. Er zijn nog maar enkele merken en vooral de grotere modellen die achterwielaandrijving hebben. Met name in de bergen als naar boven wordt gereden heeft een auto met achterwielaandrijving (en caravan) meer grip. Bij voorwielaandrijving slaan de wielen dan sneller door. Dat dit doorslaan in de bergen toch ook voordelen kan bieden is hierboven beschreven (het ontlast de koppeling). Op de camping in het natte gras maakt het niet zoveel verschil. U zult wel merken dat u met een auto met voorwielaandrijving meer grip hebt bij het achteruit rijden. Probeer voor maximale grip er voor te zorgen dat de aangedreven wielen zoveel mogelijk belast worden, en dat is bij een achterwielaandrijver weer gemakkelijker.

Vierwielaandrijving

Bij vierwielaandrijving worden alle wielen aangedreven en kan theoretisch de tractie tweemaal zo groot zijn als bij een gewone auto. Het zal duidelijk zijn dat vierwielaandrijving grote voordelen heeft bij het trekken van een caravan. U komt bijvoorbeeld makkelijker weg op een drassige camping en ook op sneeuw en ijs biedt vierwielaandrijving duidelijk meer tractie (sneeuwkettingen zijn zelden nodig).

Toch kan (permanente) vierwielaandrijving ook nadelen hebben. Met name op steile hellingen zou het kunnen zijn dat het wegrijden niet meer lukt, als uw auto geen tussenbak (of automaat) heeft. Juist door de grote tractie van de vier wielen komt alles aan op de sterkte van de koppeling. Veel SUV’s (Sport Utility Vehicles) zijn daarom minder geschikt voor het trekken van een zware caravan dan het lijkt, zelfs als ze 4WD hebben of juist daardoor. Kan ook gekozen worden voor alleen voorwielaandrijving juist onder extreme omstandigheden?

Einde citaat.

Nieuw_Forester_Caravantekker_Visual_05_AWDDe perfecte SUBARU aandrijving:

Symmetrical AWD-systeem:
Symmetrie zorgt voor balans. En balans schenkt vertrouwen. Om die reden is Subaru het Symmetrical AWD-systeem vanaf 1972 continu blijven doorontwikkelen en perfectioneren. Die lijn wordt nu doorgetrokken met de nieuwe X-Mode. Dit voorbeeldige systeem maximaliseert de vermogensafgifte en tractie en zorgt voor nog meer grip op oneffen en/of sterk klimmende wegen en in gladde weersomstandigheden. Het biedt u vergaande controle en helpt u over natte of besneeuwde bergwegen en in ruw terrein tijdens een van uw avontuurlijke trips. Ook helpt het u onverwachte obstakels op uw route te overwinnen. Echter, de permanente vierwielaandrijving gaat niet ten koste van het brandstofverbruik.

Permanent contact.
Hoe meer de banden in contact staan met het wegdek, des te meer controle u heeft over de auto. Het vermogen wordt constant naar alle wielen gestuurd zodat de best mogelijke tractie wordt verkregen en de wegligging wordt geoptimaliseerd.

Wendbaarheid in een noodsituatie.
In slechte weersomstandigheden, of in de kostbare seconden die het kost om te reageren op een onverwachte situatie, zorgt de symmetrische aandrijflijn met een bijna perfecte balans voor stabiliteit, wendbaarheid en tractie om u om het gevaar heen te leiden.

Dynamische prestaties.
De uitstekende tractie zorgt voor een snelle en opwindende acceleratie. En de symmetrie draagt ertoe bij dat de Forester een stabieler rijgedrag biedt in bochten, zodat u te allen tijde dat unieke gevoel ervaart dat u alles onder controle heeft.

X-Mode & Hill Descent Control.
Nieuw_Forester_Visual_13
De “X” staat voor extra capaciteit op vrijwel elke weg en voor iedere bestuurder. Met een druk op de knop neemt de X-Mode de controle van zowel motor, transmissie, AWD, remmen als andere systemen, zodat u veilig en vol vertrouwen over slechte wegen, gladde ondergrond of zelfs de steilste hellingen wordt gedirigeerd.
Standaard op 2.0i PREMIUM (Lineartronic) en 2.0XT.

Wanneer X-Mode is geactiveerd, helpt het Hill Descent Control automatisch een constante rijsnelheid aan te houden tijdens afdalingen. Zo kan de bestuurder zich focussen op het veilig door de bochten sturen terwijl het remmen wordt overgelaten aan de Forester zelf.
Standaard op 2.0i PREMIUM (Lineartronic) en 2.0XT.

Button_Aanvullende_Technische_Informatie

 

 

 

 

U als caravantrekker heeft met SUBARU altijd grip op de situatie.

Button_Startpagina
Personeel_Andy&Jos_Combinatie